5 mitów o tworzeniu aplikacji mobilnych

5 mitów o tworzeniu aplikacji mobilnych

Wydawało by się, że aplikacje mobilne są używane tylko przez krótką chwilę i powinny być maksymalnie uproszczone.
Ale czy jest to prawda?

Ostatnio czytałem ciekawy post na temat aplikacji i stron mobilnych mówiący o faktach i mitach jakie się z nimi wiążą.
Zachęcam do lektury tego artykułu https://www.smashingmagazine.com/2017/11/mobile-interface-myths/. Natomiast poniżej znajdziecie moją opinie na ten temat.

Mit 1: Aplikacje są używane w biegu

Aplikacje mobilne coraz częściej stanowią główny interfejs do systemów. Również użytkownicy coraz częściej korzystają w domu tylko z telefonu lub tabletu. Według wyników statystyk Google średni czas spędzany w aplikacji mobilnej jest praktycznie równy temu jaki użytkownicy spędzają na komputerze.
Mit 1 został obalony

Mit 2: Aplikacje powinny mieć uproszczoną funkcjonalność

Użytkownicy oczekują od aplikacji mobilnych coraz większej funkcjonalności. Piszę to z perspektywy aplikacji tworzonych do bankowości mobilnej i na potrzeby różnych eventów.

Sam również jestem użytkownikiem bankowości mobilnej i miło jest gdy z aplikacji jestem w stanie wykonać praktycznie 100% rzeczy bez użycia komputera i przeglądarki.
Mit 2 został obalony

Mit 3: Prostota jest dobra, złożoność jest zła

Aplikacja mobilna powinna być łatwa w użyciu. Najczęściej używane funkcjonalności powinny być dostępne najwyżej po 2 stuknięciach.

Kolejną fajną funkcjonalnością jest możliwość definiowania własnych skrótów do najczęściej używanych funkcjonalności.

Jak się dowiedzieć czego używają użytkownicy? Przychodzą nam z pomocą tym aplikacji narzędzia do monitorowania aplikacji na produkcji.
Mit 3 został utrzymany

Mit 4: Wytyczne dotyczące projektowania nie mogą zostać złamane

Apple i Google posiadają dokumenty dotyczące wyglądu i mechaniki aplikacji na ich platformach. Jednak nie są to wytyczne których należy się sztywno trzymać.

Stanowią one tylko zestawy wskazówek jak projektować aplikacje żeby były „używalne” na danej platformie, oraz żeby ich ogólny wygląd nie odbiegał znacząco od reszty platformy.

Jeżeli za bardzo złamiemy zasady to na pewno się o tym dowiemy pod czasu procesu review 🙂
Mit 4 został obalony

Mit 5: Grafik i użytkownik myślą tak samo

Jest to nagminny problem, że grafik/programista chcą narzucić swoje pomysły na użycie/wygląd aplikacji. Niestety użytkownicy często myślą w odmienny sposób i używają aplikacji w zupełnie inaczej.

Stąd też bardzo często powtarzam, że aplikacji mobilne powinny być testowane przez użytkowników możliwie jak najszybciej i jak najwcześniej.
Mit 5 został obalony

Podsumowanie

Jak widzicie aplikacje mobilne są stałym elementem naszego życia i w coraz większym stopniu wkraczają do naszych domów. Bardzo często telefon lub tablet stanowi jedyne urządzenie w domu.

Dlatego myślmy o użytkownikach końcowych możliwie jak najczęściej i dajmy im szansę „spróbowania” naszego produktu możliwie jak najszybciej.

Share